Bogor en omgeving - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Bogor en omgeving - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Bogor en omgeving

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

19 Juli 2010 | Indonesië, Bogor

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Na een heerlijke lange nacht bijslapen zijn we vanochtend fluitend opgestaan in ons kleine paradijs in Bogor. Na een bijzonder ontbijt (rijst en droog brood) zijn we met een gids genaamd Adil op pad gegaan naar Bogor. Hij sprak goed Nederlands, omdat hij 7 jaar in Alkmaar heeft gewerkt. Hele aardige vent met veel praatjes. Hij had een blitse heuptas van Extrema outdoor (voor de oudjes onder ons: een house festival in Eindhoven), maar hij had zelf geen idee wat Extrama was. Hij had de tas van z'n moeder gekregen.

Met Adil en een stel Engelse (...ik bedoel Schotten) zijn we met een busje naar de botanische tuin in Bogor gereden. Een enorm terrein midden in de stad met de meest bijzondere exotische planten en bomen (zie foto's). In het park hebben we een stel uit Amsterdam leren kennen die in hetzelfde hotel overnachten. Na de wandeling door de tuin zijn we met Adil door Bogor gewandeld op zoek naar een geschikte plek om te lunchen. Hij woont in de stad, dus weet precies waar we zonder ziek te worden goed kunnen eten. Uitendelijk hebben we heerlijk gegeten in een mooi restaurant met uitzicht over Bogor. Na de lunch zijn we met de minibus met gevaar voor eigen leven naar het hotel gereden. Tering wat is het hier is het druk op straat! Het is hier dag in dag uit elk uur van de dag spitsuur. Elke plek op de weg wordt benut door auto's, brommers, voetgangers en fietsers en het maakt niet uit of dat nu links of rechts van de weg is.

Terug in het hotel zijn we over de loopbrug gelopen en hebben we een stukje door de rijstvelden gelopen. Prachtig om te zien. Daarna hebben we een verfrissende duik in het zwembad genomen. Daar waren we wel aan toe, want het is hier behoorlijk vochtig en bloedheet.
We hebben helaas niet lang aan het zwembad kunnen liggen, want de regen begon al gauw (net als gisteren) met bakken uit de hemel te vallen. Volgens Adil hebben we te maken met een verlengd regenseizoen....beetje jammer. Het regent nu we dit reisverslag schrijven nog steeds niet te zuinig.

We hebben met Adil een deal gesloten. We worden morgenochtend met een minibus via de Puncak-pas door een chauffeur naar Bandung gereden. Dat moet een prachtige rit door de bergen worden met een paar mooie foto momentjes. Het is de bedoeling dat we samen met het stel uit Amsterdam gaan reizen dat we vanmiddag in Bogor hebben leren kennen. In Bandung staan ons nog een paar mooie attracties te wachten...maar daarover zullen we zeker nog meer gaan vertellen in ons volgende reisverslag.

Groetjes,

Steef & Mir

• 19 Juli 2010 - 18:08

Jos En Natascha:

Hahaha, Extrema... Zal Joost leuk vinden, die ging daar toch altijd heen!?
    Wel leuk dat je een gids hebt die je ook een beetje kunt verstaan. Zo'n Indonesiër die gebrekkig Engels spreekt, daar ben je snel klaar mee... Spreekt hij wel met mooie, ronde klinkers?

Veel plezier morgen!

Groetjes uit een juist heel warm Nederland, zonder regen...

• 20 Juli 2010 - 20:21

Pa:

Als je opa nog leefde zou hij je zeker plaatselijk fruit aanraden: rambutan, djeruk (mandarijn maar dan veel zoeter en sappiger) of zuurzak.

Verslag uit: Indonesië, Bogor

Een dagje fietsen...zonder trappen

03 Augustus 2010

Bijna opgepakt in Ubud
Miriam

Met een 4 by 4 toeren door Costa Rica. Een hele belevenis. Wij kijken er erg naar uit en hopen dat het weer een onvergetelijke reis gaat worden. Veel adviesen en tips van vrienden en familie ontvangen dus we hebben al een hele lijst met plaatsten die we graag willen zien. Op deze manier willen wij ons reisverslag bij houden om de herinnering aan deze reis voor altijd levendig te houden.

Actief sinds 12 Juli 2010