Zon, zee....en rust - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Zon, zee....en rust - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Zon, zee....en rust

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

22 Juli 2010 | Indonesië, Pangandaran

Hallo luitjes,

Daar zijn we weer, het dynamic duo vanuit de zuidkust van Java. We zitten op dit moment in kleermakerzit op de grond in een hokje van 1 bij 1 achter een pc-tje in een internetcafe in Pangadaran.

Laten we eerst even twee dingen rechtzetten:
1) De haarband van Mir is niet vanwege het bedekken van haar hoofd, maar gewoon omdat ze het stylisch verantwoord vindt.
2) De reis verloopt absoluut niet gestructureerd. We doen maar wat en dat gaat ons goed af :-).

We hebben vanochtend ontbeten met koekjes en cola, omdat we om 8 uur in Bandung werden opgehaald door onze nieuwe chauffeur, die ons naar de kust zou brengen. Eindelijk hebben we de chaos van de grote stad achter ons gelaten. Ook onze nieuwe chauffeur heeft duidelijk niet goed opgelet tijdens de Engelse les op school, want meer dan "yes mister" kwam er niet uit. Maar hij trapte na het verlaten van de stad het gaspedaal flink in en hebben in 5 uur zo'n 250 km afgelegd over een schitterende zogenaamde snelweg door rijstvelden, bergen en een fantastische jungle. De snelweg hier bestaat uit een weg waar vrachtwagens nauwelijks harder dan 30 km en fietsers rijden. Het is een eenbaansweg, dus inhalen is niet echt ongevaarlijk, zeker niet als de weg bestaat uit alleen maar bochten en heuvels.

Aangekomen in Pangadaran zijn we naar een hotel gereden die we in de de Lonely Planet hebben uitgezocht, maar deze bleek geen plek te hebben. Opeens dook er uit het niets een behulpzaam mannetje op, die ons op een scooter voorging en ons naar een volgend paradijsje heeft gebracht. Een bijzonder hotel aan de boulevard met een botanische tuin en alleen te bereiken via stapstenen in een soort van vijver/moeras. De kamer ziet er prima uit en de douche is heerlijk....alleen koud water. Dat is overigens geen straf, want het is hier bloedheet en de zon brand als een gek. Verder hebben we geen licht, dus we gebruiken de tv als kamerlamp.

Als we uit ons hotel lopen, wandelen we zo het strand op. Geen hond te bekennen op het strand. Er liggen wel veel bootjes om toeristen naar de onbewoonde eilanden te vervoeren, maar die hebben op dit moment weinig te doen. Er zitten hier nu namelijk nauwelijks toeristen. Als je het vergelijkt met Bandung is het hier bijna uitgestorven. Lekker zwemmen in de zee kan niet, want dat is verboden vanwege de stroming en de hoge golven. Mir ziet het niet zitten om hier in d'r bikini over het strand te gaan huppelen...ze zou ook de enige zijn, dus dat is niet gek.

We hebben voor morgen een tour geregelg door de Green Canyon. Een toch van 9 tot 5. Omder begeleiding van een gids gaan we de jungle in en gaan we wandelen en varen door een kloof. En dat voor 15 eur.

Morgen zullen we verslag uitbrengen van onze ervaring in de jungle.

We zijn aan het genieten, maar dat hebben jullie waarschijnlijk al wel begrepen.

Groetjes Steef en Mir

PS:
Steef z'n darmen zijn weer helemaal hersteld en Mir d'r teen ziet er ook weer goed uit. Die wondermodder die we bij de vulkaan opgesmeerd hebben gekregen, die werkt echt!

• 22 Juli 2010 - 12:57

Pien:

Hey!
    Ben blij dat het goed met jullie gaat, en zeker met Mir d'r teen! Na je vakantie kan je meteen weer aan de bak he, met trainen. En dan is het wel zo prettig dat ik niet meteen elke week die teen in moet tapen ;)
    Zo te lezen genieten jullie volop, ik zou zeggen: ga zo door! Veel plezier!

Groetjes Pien

• 22 Juli 2010 - 14:14

Caro:

Het is inderdaad moeilijk te geloven dat julie geen vast plan hebben over de reis, doordat alles zo soepel verloopt met het vinden van een nieuwe chauf elke keer en omdat jullie echt op de mooiste plekjes belanden! hoe doen julie dat toch elke keer?

Ik kijk elke dag weer uit naar het volgende verhaal, het lijkt wel een sprookje jullie reis!

Veel liefs en een dikke knuf, ook van Wouter!

• 22 Juli 2010 - 14:41

Mart:

Eén ding snap ik niet: waarom huppelt Mir niet in bikini over het strand? Daar had ze geen moeite mee in een zeer rustig Bergsche bos! Daar waren wij ook de enige badgasten, ook zonder zwembaar water. En zonnen ging toen ook prima! Dus niet zo tutten nicht!

• 22 Juli 2010 - 18:29

Jos En Natascha:

Hoi Steef en Mir,

Wat ziet het er inderdaad geweldig uit, leuke foto ook: die kokosnoot op het strand!

Ook goed om te horen dat de gezondheid ook weer optimaal is. Zo zie je maar: prikken, antibiotica, zalfjes enz... niks is beter dan een heerlijk modderbad!

Veel plezier in de jungle... als jullie dit lezen heb je dat net gehad natuurlijk...

Groetjes en knuf,
    Jos en Natascha

• 23 Juli 2010 - 02:59

Gepke Vanuit Medan:

Hoi schatjes, goede keuze van ons om naar Indonesië te gaan. Ik vind jullie verhalen erg leuk en bovenal herkenbaar, hoewel mijn darmen nog goed zijn. Na 3 dagen in de hectische stad Medan te zijn geweest, zit ik nu in hotel DeliRiver: villa Felderhof is er niks bij. Vanaf een warme veranda met heerlijk briesje zie ik uit naar jullie jungleverhaal. Dikke kus via de Itouch, joepie wi-fi!!!

• 23 Juli 2010 - 10:17

Ruth:

Steef en Mir,

Superleuk om jullie verhalen te lezen en foto`s te zien! Het klinkt echt geweldig!!
    veel plezier en dikke kus!