Triple 9 - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Triple 9 - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Triple 9

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

31 Juli 2010 | Indonesië, Kalibukbuk

Daar zijn we weer...nog steeds vanuit Lovina Bali.

Ten eerste voor iedereen die denkt dat we gesloopt terug komen van vakantie. We hebben een druk schema achter de rug, maar op Bali doen we het iets rustiger aan. Dus met de rust komt het wel goed.

We hebben vandaag een hele dag gesnorkeld op een onbewoond eiland op een half uurtje varen vanaf de kust van Bali. Een hele dag in het water gelegen en met open mond (niet slim als je aan het snorkelen bent) hebben we het koraalrif de vissen en een verdwaalde schildpad gezien. In een woord Schitterend! We zijn ondanks veelvuldig insmeren en zwemmen met t-shirt aan behoorlijk
verbrand. Vooral Mir d'r kont heeft er flink van langs gekregen (door de zon). De terugvaart met het bootje was nog best spannend omdat er een windkracht 10 stond, waardoor we drijfnat van de boot af stapte. Gelukkig was het aan wal weer 40 graden dus we waren snel weer droog.

We hebben na een heerlijke douche het centrum van Lovina opgezocht en zijn op advies van Aad naar restaurant/loungebar Triple 9 gegaan. Een ding is zeker. Wat een toptent en geweldig lekker eten. Beetje jammer van de eigenaar Jan. Wat een ouwehoer! Je had ons best even kunnen waarschuwen dat hij nogal graag over zichzelf verteld. We hebben ongeveer 3 uur lang ja en nee geknikt en "oh ja joh" gezegd. Dat was onze tekst. De rest van de tijd heeft hij over z'n hernia, z'n 3 tia's, z'n 3 vrouwen en het leven op Bali verteld. We werden aan het eind nog getrakteerd op een diavoorstelling over z'n huis in de bergen net buiten Lovina. Boring!!!

Maar Aad je krijgt de hartelijke groeten terug van Jan. Denk dat we morgen toch maar een ander restaurant gaan uitzoeken, ondanks dat het eten er verrukkelijk was.

Voor morgen hebben we een auto en chauffeur geregeld die ons de omgeving van Lovina laat zien. We gaan tempels, watervallen, een bergmeertje en de coloniale haven van Singaraja bezoeken. De dag erna gaan we naar Ubud waar we een kamer in een mooi hotel hebben gereserveerd voor 5 nachten.

Morgen meer hierover...

Liefs Steef en Mir

PS 1
Gep goed op te horen dat je het goed naar je zin hebt. Ook Java zal je fantastisch vinden (net als wij). Blijf genieten en tot snel!

PS 2
We hebben helaas nog geen doerian kunnen proeven, want die is off season. Wel papaya, snakefruit, guave en jackfruit (in de gudeg). Het fruit is heerlijk, vooral in de vorm van verse sappen.

• 31 Juli 2010 - 15:30

Jos En Natascha:

Wat een geruststelling:
    1) Dat jullie toch je rust krijgen en
    2) Dat er iemand is die méér praat dan ik...

Hebb en jullie nog wat van die helende modder meegenomen, dan kun je dat misschien op de verbrande lichaamsdelen smeren. Is het vast weer snel over!

Groetjes

• 31 Juli 2010 - 17:40

Bert En Laurence:

zo hier zijn we ook weer leuk om alles te lezen en dat vn jan die eigenaar van die tent dat aad het daar goed mee kon vinden snap ik wel hij kan er zelf ook wat van (GRAPJE HOOR AAD)
    Bij ons nu weer mooi weer hebben een dag slecht weer gehad waren in Lucca en het goot er maar nu weer volop zon wij hebben het hier uitstekend naar ons zin en vermaken ons wel gaan van de week nog Seina bezoeken en voor de rest zien we wel.
    we zullen volgende week nog wel eens proberen op internet te komen voor de rest de groetjes

• 31 Juli 2010 - 19:55

CLAUDIA EN GÜNTHER:

HAHA ....JA WE KENNEN JAN OOK.GEZELLIGE VENT MET VEEL PRAATJES.WULAN(ZN VROUWTJE IS ECHT EEN SCHAT)
    WE KOMEN ZELF IEDER JAAR IN LOVINS EN DAN OOK BIJ JAN.LEKKERE N SENSEOTJE EN IJSKOFFIE MET VANILLEIJS HAHA.
    JJAA HET GAAT OM DE KWALITEIT VAN HET ETEN EN DIE ANDERE RESTAURANTS MAKEN ALLES KAPOT MET HUN LAGE PRIJZEN EN SLECHT ETEN!!
    DOE ZE MAAR DE GROETEN VAN ONS ALS JULLIE ER TOCH NOG NS ZOUDEN KOMEN
    CLAUDIA EN GÜNTHER VAN "VILLA ROMY" IN LOVINA.

• 31 Juli 2010 - 21:30

Mart:

Ik begrijp niet dat Aad jullie daar heen heeft gestuurd. Kan me niet voorstellen dat hij ook alleen maar heeft ge-oht en ge-ahhhhht! Daar is Aad een te grote kletskous voor! :-) Mooi dat jullie ook je rust pakken, ik maak me gelijk een stuk minder zorgen! Mir: denk er aan je goed in te smeren! Vergeet je je voeten niet????

• 01 Augustus 2010 - 16:28

Gepke Vanuit Bandung:

Zo'n zin om jullie even te zien next week. Geef t adres van verblijf in Sanur. Heb wel bereik, maar je weet nooit en dan heb ik dat alvast. Morgen vulkaan en kindetorkest, klinkt bekend? Overmorgen met trein naar Yog. Was in shock toen ik Jakarta zag, zo anders dan aankomst op Sumatra. En dat vroege opstaan... heb mijn wekkertje ook wel vroeg laten afgaan en dat wordt komende dagen niet anders. Zappend voor de buis doe ik wel straks als ik weer ga werken...haha! Hoe is t met de darmpjes? Hier nog goed. Vind t eten lekker en af en toe wat Westers...herkenbaars! Slaap lekker