Een dagje fietsen...zonder trappen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Een dagje fietsen...zonder trappen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Een dagje fietsen...zonder trappen

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Augustus 2010 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal,

We hebben vandaag met een aantal mensen in Ubud gesproken, die ook te maken hebben gehad met de politiecontroles tijdens een scooterrit. De boete die we gisteren dankzij Mir d'r krokodille-tranen hebben ontlopen, blijkt niet 3000 maar 300.000 roepiah te zijn. Nog steeds geen reden om je huis te verkopen, want dan heb je het over zo'n 25 euro.

Vandaag zijn we op safe gegaan en hebben we een fietstocht gemaakt door de omgeving van Ubud. We zijn met een groep in een minibus opgehaald en met een gids dezelfde berg opgereden, die we gisteren per scooter hebben gedaan. Boven op de berg stond voor ons een ontbijt klaar en hadden we een mooi uitzicht het meer en de vulkaan die we gisteren ook al hadden gezien. Dit keer konden we er meer van genieten, ondanks dat het behoorlijk mistig en bewolkt was.

We zijn na het ontbijt in de minubus
een stukje downhill gereden en zijn daar met een man of 10 inclusief gids op de mountainbike gestapt. De tocht besloeg zo'n 30 km, waarvan 99,9 procent bergafwaarts ging. We hebben de trappers niet een keer rond hoeven draaien! Remmen hebben we wel veel moeten gebruiken, dus armspieren zijn getraind. Nu de benen nog...
We zijn door rijstvelden en afgelegen dorpjes gefietst, waar we onthaald werden door de locals als filmsterren (vooral de kinderen). We hebben een compound (famliewoning) bezocht, waar het leek alsof de tijd heeft stilgestaan. Erg armoedig allemaal, maar wel mooi om te zien.
Na de tocht downhill richting Ubud, kregen we nog een lunch voorgeschoteld. Daarvoor moest de groep weer in de minibus voor een ritje van 15 min. Een andere optie was de rit naar het restaurant op de fiets te doen. Dit was wel andere koek, 40 min alleen maar uphill. Mir besloot in de minibus te stappen, omdat de gids nadrukkelijk aangaf dat dit niet voor mietjes was. Steef liet zich niet kennen en heeft de tocht voorgezet per fiets met een paar andere sportievelingen. Het bleek inderdaad een pittige opgave, helemaal omdat de zon inmiddels was gaan schijnen, waardoor het al gauw boven de 30 graden was.

Na de lunch zijn we terug bij het hotel afgezet en heeft Mir voor de 2e keer in Ubud een massage van een uur (voor 8 euro) genomen.

Nu gaan we lekker eten en daarna nog wat drinken. We worden morgen pas om 14.00 uur opgehaald door een minibus, voor een tocht naar Tanah Lot aan de westkust van Bali.

Tot snel

Steef en Mir

• 04 Augustus 2010 - 14:46

Mart:

Steef: toppie dat je hebt gefietst! Mir: dat valt me wel een beetje tegen van je. In de eerste rit werden de beenspieren niet getraind, hoe moet dat nu???? Nee hoor, volgens mij hebben jullie al genoeg ondernomen, dus met de conditie en de beenspieren zit het vast goed! Vast beter dan bij mij..... Morgen lekker relaxen voor jullie opgehaald worden??? Ook een kus van Saskia, die is nu bij mij aan het logeren. Jaja, hotel Leeuwenburgh is weer geopend! Haha!

• 04 Augustus 2010 - 21:07

Jos En Natascha:

Klinkt een stuk beter en meer ontspannen als de berichten van gisteren...

Chapeau dat Steef die fietstocht heeft volbracht! Toch zie je er op de laatste foto wel beroerd uit, is dat van na de fietstocht bergop? ;-)

Veel plezier morgen!

Een dagje fietsen...zonder trappen

03 Augustus 2010

Bijna opgepakt in Ubud
Miriam

Met een 4 by 4 toeren door Costa Rica. Een hele belevenis. Wij kijken er erg naar uit en hopen dat het weer een onvergetelijke reis gaat worden. Veel adviesen en tips van vrienden en familie ontvangen dus we hebben al een hele lijst met plaatsten die we graag willen zien. Op deze manier willen wij ons reisverslag bij houden om de herinnering aan deze reis voor altijd levendig te houden.

Actief sinds 12 Juli 2010