Het laatste paradijs - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Het laatste paradijs - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Het laatste paradijs

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

07 Augustus 2010 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal,

Dit zal het laatste reisverslag van ons zijn van uit Bali. Morgen gaan we nog 1 dag strand hangen en daarna zit onze prachtige reis erop. We hadden graag nog een aantal weken gebleven maar helaas onze plicht roept.

Gister hebben we een rustig dagje gehad. We hebben een wandeling gemaakt door de omgeving van Ubud. Deze wandeling begon in Monkey Forest. Weer apen die in het wild rond liepen en maar al te graag op toeristen klimde. Hier is Steef dus bijna aan zijn haren door heen gesleurd want Mir wilde zo snel mogelijk wegwezen. Wandeling ging door rijstvelden en kleine dorpjes. Na deze intensieve inspanning :-) zijn we over de markt gaan struinen opzoek naar souvenirs. Wat een bende...echt ongeloofelijk wat een hoop spullen als je het al spullen kan noemen bij elkaar. In elk kraampje kan je dezelfde dingen kopen en dat een kraampje of 100 lang.
Na al dit gewinkel waren we toe aan een duik in het zwembad en hebben heerlijk in het zonnetje een boek gelezen.

Vanmorgen was de bedoeling dat we met een minbus opgehaald werden om ons naar onze laatste bestemming (Sanur) te vervoeren. Wij op de afgesproken plaats ruim op tijd maar geen minu bus te vinden die ons mee wilde nemen. Steef naar het tourist office, waar we de bus kaartjes gekocht hadden, gelopen en kreeg daar te horen dat de bus al weg was want hij zat vol...... Zo gaat dat hier dus. Gelukkig had de baas wel een nummer van iemand en zo stond er 2 minuten later een grote car op ons te wachten die ons netjes (voor de prijs van de minibus) voor het hotel afzetten. Weer goed geregeld dus. Niet op eengepakt in een klein busje maar ruimte zat en leren stoelen.

In nederland hadden wij ons laatste hotel al geboekt. We wilde een Luxe hotel aan het strand waar we de laatste daagjes konden genieten van zon zee en strand. Dat het zo mooi en zo luxe zou zijn hadden wij niet verwacht. Wij zijn in een prachtig hotel aangekomen direct aan het strand. Het heeft drie verschillende zwembaden en een spa. Van de spa heeft Mir natuurlijk gretig gebruik gemaakt. 1,5 uur lang gemasseerd worden met hete stenen........wat een straf.
Daarnet voor het laatst met zijn tweeen gegeten want morgen komt Gepke hier ook aan. Zal vast een leuk weerzien worden.

het volgende berichtje zal vanuit nederland komen. Maandag vliegen wij 16.00 plaatselijke tijd terug. Een reis die 23 uur gaat duren. Zodra we weer veilig met twee benen op de grond staan laten wij dat weten.

liefs Steef en Mir

Ps geef foto's vandaag want we hebben nu echt het geluk het traagste internet van de hele 3,5 week gevonden te hebben.

• 07 Augustus 2010 - 17:26

Bert En Laurence:

Miriam en Steven,
    rondtrekken met alleen maar een rugzak... en elkaar,jullie hebben een rugzak vol verhalen om mee terug te nemen en een hoofd vol herinnering en dit boek met foto`s en verhalen om nog eens terug te kijken naar deze fantastische reis.
    Wij kijken uit naar jullie thuiskomst. liefs

p.s. trek maar 2 sarongs over elkaar aan want het is hier op z`n Hollands; KOUD en NAT

• 07 Augustus 2010 - 18:33

Jos En Natascha:

Doe Gepke de groeten van ons. Hopelijk heeft zij ook een geweldige reis gehad!
    Wij wensen jullie een goede en veilige terugreis toe.
    Trouwens: nog last van de honden op Bali? Ik las hier dat Bali alle honden wil laten inenten voor hondsdolheid...

• 08 Augustus 2010 - 11:07

Ruth:

heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ik heb genoten! Fijne dagen nog en dikke kus voor Gep. Fijne en veilige terugreis!
    Dikke kus Ruth

• 09 Augustus 2010 - 09:20

Gepke Uit SANUR:

Hai, vanaf t terras tegenover waar we gisterenavond zaten. Dat waren jullie toch? Lijkt zo onwerkelijk. Vanochtend gesnorkeld...wauw wat gaaf en mooi. Heen en terugreis ging goed, maar ben misselijk geweest toen we stillagen. Moest kotsen... Vond t gezellig jullie te zien. Waar spreken we volgend jaar af? Ik hoop dat de primatour heeft geholpen, dat de Jan vermakelijk was en dat jullie met mooie herinneringen aangekomen zijn in Nederland.

• 09 Augustus 2010 - 17:41

Opa En Oma Van Prooi:

lieve vacantie gangers miriam en steven wij hebben jullie op de voet gevolgd deze weken en zijn blij dat we dat hebben gedaan wat een vacantie voor jullie beiden maar wij zijn ook blij als jullie weer op hollandse bodem zijn geland goede reis gewenst van ons doei !!!!

• 22 December 2011 - 14:21

Jelly Van Der Weerd:

Hoi Steven en Miriam,

Ik heb de afgelopen dagen jullie waarbenjij.nu gelezen omdat ik van plan ben zelf ook een maand te gaan backpacken op Java en Bali. Zelf doe ik nu eerst een internship van drie maanden in Kuala Lumpur op 1 februari vertrek ik richting Februari. Jullie hebben erg mooie dingen gezien en veel dingen heb ik al opgeschreven om zelf mee te nemen in m'n reisplanning. Ik ben erg benieuwd naar het volgende. Jullie schrijven vaak dat jullie een auto met gids huurden die jullie vervolgens overal naar toe reed. Was dit makkelijk te regelen? Het lijkt me namelijk erg gaaf. Daarnaast wil ik vanaf Jakarta gelijk doorreizen naar een andere plaats, hoe hebben jullie dat gedaan. Hebben jullie van tevoren iets geregeld of hebben jullie dat ter plekke gedaan? En als jullie het van te voren hebben geregeld, via welke organisatie/website e.d?
    Als jullie me met deze vragen zouden kunnen helpen heel graag, en andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Groetjes,
    Jelly