Tourtje Lovina en omgeving - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Tourtje Lovina en omgeving - Reisverslag uit Kalibukbuk, Indonesië van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Tourtje Lovina en omgeving

Door: steefenmir

Blijf op de hoogte en volg Miriam

01 Augustus 2010 | Indonesië, Kalibukbuk

Hallo allemaal,

We hebben ons vandaag met de auto laten rondrijden door de omgeving van Lovina in het noorden van Bali. Wat een fantastisch mooi eiland!!! We hadden een chauffeur die ons in de ochtend de bergen in reed. De slingerede weg omhoog was prachtig door tropisch regenwoud, rijstvelden en bergen op de achtergrond. Om de 200 meter kregen we de kans om uit de auto te stappen om de geweldige omgeving te bekijken langs de weg en om foto's te maken. Op ee gegeven moment zijn we maar om de beurt uit de auto gestapt, want we werden zelfs een beetje moe van het in en uitstappen (een keer of 40). Het heeft ons wel een hele set mooie prachtige foto's opgeleverd.

We zijn op aanraden van Jan na vetrek direct naar de hotsprings gereden. Het is weekend en dan kan het daar behoorlijk druk worden. En inderdaad om half 10 in de ochtend zat het bad met heet bronwater al vol met locals. We hebben een snelle plons genomen in het stinkende water en zijn snel weer vertrokken nadat we waren opgedroogd. Vervolgens hebben we een Boedhistishe tempel bezocht, waar zowel Mir als Steef verplicht een sarung moesten dragen (zie foto). Die rok staat helemaal niet verkeerd bij Steef.

We zijn na de tempel verder omhoog gereden naar Munduk, waar we een mooie waterval hebben gezien. Hier was bijna niemand te bekennen. Prachtige natuur veel vlinders en knalrode libelle.

Na de waterval zijn we naar de twin-lake (twee meren gescheiden door een stookje regenwoud) in de bergen gereden. Bij een uitzichtpunt stond een local met een python, een leguaan en drie vleerhonden. Mir bleef op veilige afstand van die enge beesten, maar Steef wilde natuurlijk met ze op de foto.

We hebben gelunched bij een van de twee meren in een veel te duur restaurant, waar Mir nu maagterreur van heeft. Tegenover het restaurant hebben we een Hindoeistische tempel aan het water bezocht. Ook hier hebben we een paar mooie kiekjes geschoten.

Na deze tempel stelde onze gids voor om nog een waterval te bekijken. Wij waren het een beetje zat en wilde eigenlijk zo snel mogelijk naar het hotel om te chillen aan het strand en zwembad. Dat hebben we dus ook gedaan. We hebben op een van de Gazebo's gelegen (een open houten hutje met bamboo dak en leren matrassen om op te liggen) in de tuin van het hotel met uitzicht op de zee en ondergaande zon. Veel mooier hebben we de zon nog niet onder zien gaan.

Voor morgen hebben we een ticket voor en minibus naar Ubud. Dat ligt in het midden van Bali en de route ernaar toe vanaf Lovina moet erg mooi zijn.

Morgen een nieuw verslag vanuit Ubud.

Groetjes Steef en Mir

PS1
Jos ik heb me inderdaad verbaasd dat er iemand is die meer kan ouwehoeren dan jij. Tip van de modder is een goed idee. We hebben een klein voorraadje meegenomen bij de vulkaan in Bandung. Dus mocht je last van exeem hebben of krijgen, dan kun je een beetje modder bij me komen halen!
Natas veel plezier met je nieuwe auto.

PS2
Mart voetjes zijn helemaal in orde. Nu me reet nog!

• 01 Augustus 2010 - 13:52

Jos En Natascha:

Hoihoi,
    Ik ben blij te lezen dat jullie toch nog een prachtige zonsondergang hebben gezien!

Geef die ouwehoer wat te drinken van me, van je begrijpt dat ik hem nu voortaan als voorbeeld ga gebruiken als ik weer het verweer krijg teveel te praten... ;-)

Fijne dag morgen!

• 02 Augustus 2010 - 12:18

Pris & Steef:

Steef waar is je baard?Je lijkt zo wel bijna een Alquida strijder met je rok haha.En ja zus, dat krijg je er van als je heel de dag met je kont in de hoogte loopt!En zo aan de mooie foto's te zien hebben jullie genoeg mooie momenten met z'n 2en.
    Nou rust nog even lekker uit en geniet er nog van!

Liefs van ons....

• 03 Augustus 2010 - 09:22

Mart:

Sexy rok hoor Steef! Wordt dat de nieuwe mode in Nederland???? Als het goed is werken jullie daar hard aan je conditie. Dat is ook wel nodig Mir, want je hebt al 2 trainingen gemist! Na de eerste had ik last van een enorme blaar (familiekwaal???) en de volgende 3 dagen van pijnlijke benen (werkelijk alle plekjes van mijn benen). Gisteren de tweede training gehad. Met blarenpleister en natte schoenen (jaja, de gouden tip!) nog steeds last van die blaar. Vanmorgen kwam ik aardig fit mijn bed uit, zonder pijnlijke benen, joepie! Dus niet te veel in dat zwembad hangen! In plaats daarvan verwacht ik dat je gaat hardlopen!