luieren aan het palmenstrand - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu luieren aan het palmenstrand - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

luieren aan het palmenstrand

Blijf op de hoogte en volg Miriam

01 Augustus 2012 | Costa Rica, Quepos

Ola allen,

Zo weer een verhaaltje vanuit het zeer warme Costa Rica. Het laatste verslag was vanuit Rincon. De volgende bestemming was het kleine dorpje Samara aan het strand. In onze reisbeschrijving stond dat het vanaf Rincon naar de kust zo'n 5 uur rijden zou zijn, dus zijn we weer om 8.30 uur op pad gegaan, zodat we nog lekker een middag aan het strand konden hangen. De reisbeschrijving bleek niet helemaal te kloppen. Om 10.30 uur stonden we al voor ons hoteletje. Veel te vroeg natuurlijk, maar het geluk was aan onze kant want er was al een kamer klaar. Snel onze spullen in de kamer gezet en onze strand outfit aangetrokken, want het was daar heeeeel erg warm. Het enige waar we aan konden denken was een frisse duik in de oceaan. Haal dat fris maar weg. Het water was er hartstikke warm. Ik dacht altijd dat oceaan water heel erg koud was, maar hier is dat zeker niet het geval. Het water is heerlijk ik denk wel zo'n 23 graden. Dus zelfs ik ben medere malen in het water te vinden geweest. Steef zou nog in een bak met ijs gaan liggen maar dat is niet aan mij besteed.
Na de lunch zijn we naar een ander standje gereden. Wat was het hier mooi ...... Een echt palmen strand met niet meer dan 4 locals. Geen toerist te vinden echt super tof dat we die plekjes toch nog weten te vinden in een land als dit waar we toch echt wel heel veel toeristen tegen komen.
S'avonds hebben we heerlijk met onze voetjes in het zand bij een strandtent gegeten. Daar kwamen wij een stel tegen die we al eerder ontmoet hadden in Monteverde en daar hebben we een gezellige avond mee doorgebracht. Een paar cocktails later lagen wij om 23.30 op bed wat een record (laat naar bed gaan) is deze vakantie. We liggen hier elke avond echt achterlijk vroeg op bed. Omdat het hier om 18.00 al donker is eet iedereen hier vroeg. Daarna nog effe boekkie lezen en dan lekker naar bed. We staan natuurlijk ook elke ochtend wel vroeg op dus dat compenseert weer een beetje.

Gisteren zijn we met hetzelfde stel vroeg naar het strand gegaan om daar surflessen te nemen. Steef en ik hadden allebei al wel eens gesurft in Nederland maar dat vonden wij allebei niet heel erg gemakkelijk. Waar het aan ligt weer ik niet, maar het ging hier echt super goed. Staan blijven was geen enkel probleem en we konden regelmatig de golf helemaal tot het strand pakken. Na 1,5 uur les en helemaal gesloopt te zijn hebben we eerst maar eens wat gedaan aan de innerlijke mens waarna we weer op ons surfboard gestapt zijn. Om een uurtje of 15.00 waren we alle vier total loss en hebben we de pijp aan maarten gegeven. Een cocktail die hadden we nu wel verdiend. Lekker op een terrasje gehangen en s'avonds heerlijk gegeten bij een bbq strandtent. Grote stukken vlees en wederom heerlijke cocktails. Jullie begrijpen denk ik wel waar de titel luieren aan het palmen strand vandaan komt.

Gisteravond afscheid genomen van onze nieuwe vrienden en vanmorgen vroeg op pad gegaan naar Quepos. We slapen hier eigenlijk alleen omdat onze volgende bestemming te ver weg was om in 1 keer aan te rijden. De rit hiernaar toe was prachtig. Langs de kust met het regenwoud aan de andere kant. Je reist van de ene ansichtkaart naar de andere. We hebben lekker rustig aan gedaan en gestopt op mooie plekjes om een foto te maken en te genieten van het uitzicht. Om 16.00 waren we bij onze slaapplaats aangekomen nadat we er twee keer voorbij gereden waren. We keken ernaar en zeiden tegen elkaar nou dit zal niet veel zijn. En toen ging de deur van de kamer open. Wouw geweldig. Super oudbollig/retro ingericht met klapdeuren en luiken voor de ramen. Achter is een tuin die grenst aan de jungle met een heerlijk zwembad. Het is echt weer een heel bijzonder plekje. Morgen moeten we ongeveer 1,5 uur rijden naar een restaurant in een kustplaats waar we om 11.00 uur opgepikt worden door een speedboat. We gaan dan het nationale park Corcovado in. Daar zullen we 3 nachten in een tent slapen zonder elektriciteit. We gaan daar de jungle in en snorkelen. De verhalen over wat we daar beleefd hebben zullen we zodra we weer in de bewoonde wereld zijn met jullie delen.
We gaan nu lekker tukken ( ja ja weer voor 21.00 uur) tot snel.

Liefs steef en mir

• 02 Augustus 2012 - 20:12

Bert En Laurence:

lekker luieren noemen jullie dat, wat een leuke doen jullie daar!
    fijn dat de zon schijnt, dan ziet alles er toch beter uit. super die foto`s van het surfen, echt gaaf.

Wij zijn donderdag weer veilig thuis gekomen, na een hele fijne tjd in Tsjechie.
    Het land is super mooi en de mensen vriendelijk, heuvel, platte land, bergen en meren en natuurlijk Praag gezien. Wat een verrassende stad, zoveel oudheid.
    Nog heel veel plezier en tot mails

• 06 Augustus 2012 - 19:05

H&m:

Zojuist 3 verslagen gelezen, om de een of andere reden kregen we geen mail met jullie nieuwe reisverslag, dus we dachten eigenlijk dat jullie ermee gestopt waren. Lees net dat jullie woensdag 8 aug pas aankomen, goedereis en we horen wel wanneer jullie geland zijn. Liefs pa en ma