woudreuzen en zwavelmeren - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu woudreuzen en zwavelmeren - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

woudreuzen en zwavelmeren

Blijf op de hoogte en volg Miriam

29 Juli 2012 | Costa Rica, Liberia

Ola,

Daar zijn we weer met een nieuw verslag vanuit een lodge in de buurt van de stad Liberia in het noorden van Costa Rica aan de voet van de vulkaan de la Vieja. We zijn hier gisteren aangekomen en hebben het natte en winderige Monteverde achter ons gelaten. We zitten hier niet heel ver van de kust en het is bloedheet. We hebben voor de afwisseling ook weer eens een volle dag de zon gezien. De weg vanaf Monteverde was eerst bizar slecht, net als de weg ernaar toe. Je haalt op zulke wegen niet meer dan 30 km per uur. De route en de omgeving waren wel prachtig. Na 1,5 uur hobbelen door de bergen ging het grindpad over in asfalt. We zijn daarna over Panamericana (dat is de snelweg die vanaf de zuidpunt van Argentinië door zuid Amerika via Panama en Costa Rica naar Mexico loopt) richting Liberia gereden. We waren begin van de middag bij de lodge en hadden dus alle tijd om lekker in de zon bij het zwembad te hangen.

We hebben vanochtend een wandeling gemaakt door het natuurpark Rincon de la Vieja. Midden in het park ligt een slapende vulkaan, d.w.z. dat er geen lava uit stroomt maar er zijn wel borrelende dampende modderpoelen en kokende waterputten te vinden op de flanken van de berg. In het park hebben we gigantische bomen gezien en ook veel beesten (capibara, coati, leguaan, hagedissen, vlinders en vogels). We hebben nu in 2 weken tijd alle vormen van tropisch woud gezien: regenwoud, nevelwoud en droogwoud. Wel bijzonder om zo veel verschillende landschappen te zien op zo'n klein stukje wereld.

Morgen gaan we naar het strand aan de pacifische kust bij Samara. De laatste week van deze trip zullen we alleen nog maar lang deze kust naar het zuiden gaan reizen. Gelukkig hebben we een dag extra dan waar we op gerekend hadden, want we zijn er vanmiddag achter gekomen dat we volgende week niet op maandag maar op dinsdag terugvliegen. We komen dus pas op woensdag 8 aug terug. Heel vervelend...;-)

Liefs S&M

• 30 Juli 2012 - 08:52

Pat:

hey die groene hagedis vind Misha heeeeel leuk, meenemen dus voor onze kleine boef haha

nog naar jullie zin zo te lezen....goedzo !!!

geniet er van de komende weken ;o)

Miriam

Met een 4 by 4 toeren door Costa Rica. Een hele belevenis. Wij kijken er erg naar uit en hopen dat het weer een onvergetelijke reis gaat worden. Veel adviesen en tips van vrienden en familie ontvangen dus we hebben al een hele lijst met plaatsten die we graag willen zien. Op deze manier willen wij ons reisverslag bij houden om de herinnering aan deze reis voor altijd levendig te houden.

Actief sinds 12 Juli 2010