buenos noches - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu buenos noches - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

buenos noches

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

17 Juli 2012 | Costa Rica, San José

Ola allemaal,

Zo ons eerste reisverslag vanuit het zonige Costa Rica. Ja mensen jullie lezen het goed. Het zonnige Costa Rica. Zoals vele van jullie weten hebben wij de afgelopen 8 weken het weer hier een beetje in de gate gehouden en dat zag er niet al te best uit. Namelijk alleen maar regen en onweer. Gelukkig hadden de voospellingen het fout of zijn de weer goden ons zeer genstig gezind want het was hier vandaag zonnig en zo'n 28 graden. Heerlijk toeven dus.

Uit het bovenstaande hebben jullie het denk al wel begrepen maar wij zijn veilg aangekomen. Na 26 uur onderweg geweest te zijn zetten wij gister om 21.00 uur ( plaatselijke tijd) onze eerste stapjes oo de costa ricaanse bodem. De reis is super verlopen. We hadden weer eens geluk. We stappen dat vliegtuig in en zoeken onze stoel op......zitten we in econemy plus. Of terwijl zo'n 15 cm meer beenruimte en das heel veel in een vliegtuig. Heerlijk dus. Na 11 uur vliegen mochten we er even uit in Houston waar we 4 heel erg lang durende uren moesten wachten. Toen het laatste stukkie waarvan wij beide niet veel van mee gekregen hebben. Lekker tukkie gedaan dus. Toen we geland waren ging het allemaal super snel. We hadden zo onze tassen en werden keurig opgewacht en naar ons hotel gebracht. Daar aangekomen hebben we een drankje gedaan om de vakantie te vieren en toe als de sodemieter naar ons bedje toe want kapot dat waren we!

Vanmorgen waren we al vroeg wakker namelijk om 6 uur al. Das toch gek te bedenken dat je een nacht over geslagen hebt zal toch wel een beetje de jet jag zijn. Natuurlijk hebben we ons nog een keer omgedraait en nog een keer maar om half 8 zijn we toch maar gaan ontbijten. Prima ontbijtje, eitje, rijst met bruine bonen en gebakken banaan. Om 9 uur werden we opgehaald en naar de lokale reis agent gebracht. Hier kregen we een uitleg over het land en wat wel maar vooral wat niet te doen. Was best wel effe handig. Als het goed is kan er nu niets meer mis gaan en kan de reis echt gaan beginnen.

Na de uitleg zijn we naar het clentrum van San José gegaan. Dit is de hoofdstad van Costa Rica. Het is geen mooie stad. Eigenlijk is het een beetje een suffe stad en het is dan ook helemaal niet erg om morgen hier te vertrekken. We hebben ons vandaag wel prima vermaakt. We hebben vrienden gemaakt, een stel uit Nijmegen dat ook bij Riksja Online hun reis geboekt heeft, en zijn daar de gehele middag mee opgeschoten. Lekker in een park gehangen, een mogito op een terras gedronken en in een super leuk tentje wat gegeten. Een lekker rustig dagje dus maar prima om zo onze vakantie te beginnen en het land en de mensen een beetje te leren kennen.

Vanavond gaan we vroeg naar bed want morgen worden we om 6 uur opgepikt om naar het schildpadden strand te gaan. Wij hopen dat de schildpadden morgenavond ook besluiten om aan land te komen zodat wij dit spectakel mee kunnen maken.

Hopelijk vinden we weer snel ergens internet zodat we jullie op de hoogte kunnen houden. Voor nu draai je nog lekker een keer om......wij gaan zo ook op 1 oor.

Liefs Steef en Mir

• 18 Juli 2012 - 11:54

Mart:

Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik ben jaloers op de temperatuur bij jullie, geniet er maar van! Heel veel plezier bij de schildpadden!

• 18 Juli 2012 - 15:31

Jos En Natascha:

Goed zo, fijn om te horen dat alles zo voorspoedig is verlopen en dat het nu ook mooi weer is daar! Mazzelpikken!
    Wij zijn net aangekomen in Barcelona; ook een voorspoedige vlucht (van ca. 1h45) en prachtig weer! 30*C en een perfect hotel, met gratis wifi...
    Enjoy your trip to the turtles.
    Kus en groetjes, Jos en Natascha

• 19 Juli 2012 - 15:21

Bert En Laurence:

Hallo Kids,

fijn om te lezen dat de hamer niet nodig geweest is...en dat het weer jullie nog niet in de steek heeft gelaten.
    Al weer leuke foto`s!
    Wij hebben het in Tsjechie ook prima.
    zullen nog een mail maken.
    Liefs en geniet maar van elkaar en het land!