Evergreen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Evergreen - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Evergreen

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

19 Juli 2012 | Costa Rica, Tortuguero

Ola allemaal,

We sturen dit verslag vanuit de Evergreen lodge midden in de jungle, waar we wonder boven wonder wifi hebben. Moet niet gekker worden. De lodge ligt aan de rivier vlak bij de kustplaats Tortuguero dat alleen via boot te bereiken is. We worden hier wakker gehouden door brul-apen, vogels en krekels....en aanhoudende stortregen!! Het regenseizoen is hier in volle gang en dat maken we van dichtbij mee. Het regent nu al bijna 24 uur onafgebroken emmers water. Gelukkig is het warm en de luchtvochtigheid 99%.

We zijn hier gekomen via de boot nadat we gisterochtend heel vroeg (6:00 uur) zijn opgehaald in San Jose. De busrit was een mooie tocht door de bergen richting de Caribische kust in het noorden. Naarmate we dichter bij de kust kwamen werd het weer al slechter en de natuur steeds mooier. Na 3 uur in de bus moesten we overstappen op een boot om via een rivier het laatste stuk richting Tortuguero te varen. De boottocht was een aardig voorproefje van de schoonheid van de natuur hier. We slapen in 2-persoons hutjes op palen midden in het regenwoud. Echt prachtig!

Vanochtend weer vroeg op om 5:00 uur dit keer om een boottocht door het nationaal park te maken met als doel om wildlife te spotten. Dat is niet helemaal gelukt door de aanhoudende stortregen. We zaten in een open boot met poncho's aan en zijn toch compleet nat geworden. We hebben nog wel een aap en een leguaan gezien, maar dat was het dan ook wel.

We gaan straks een kano tocht door het park maken, terwijl het nog steeds zeikt van de regen. We hebben nog nooit zoveel water naar beneden zien komen. Vanavond gaan we naar het strand om de schildpadden te zien als ze op het strand komen om de eieren te leggen. We hebben geen garantie dat we ze te zien krijgen, dus fingers crossed.

Morgen verlaten we het natste regenwoud van Costa Rica en gaan we onze Jeep ophalen waar we de komende 18 dagen mee rondrijden.

Vanuit het zeiknatte warme en prachtige Costa Rica...tot snel.

Liefs,
S&M

• 20 Juli 2012 - 14:08

Wouter En Caroline:

Wat een geweldige foto´s weer! het klinkt nu allemaal al super! We hebben de meeste spullen onderhand al gepakt en we zijn bijna klaar voor vertrek, nog maar één nachtje! Ook vanuit het buitenland zullen wij al jullie verhalen volgen en lezen. Doe voorzichtig en geniet!

• 25 Juli 2012 - 10:27

Jos En Natascha:

Hoi S+M,
    Wij zijn net terug uit Barça, waar het onophoudelijk zonnig en warm was. Ik heb wat van dat ooie weer naar Costa Rica gestuurd, hopelijk is dat inmiddels aangekomen.

Leuk weer om jullie verslag te lezen! Veel plezier verder en geniet van de omgeving en ons mooie weer.

Groetjes, J+N

Miriam

Met een 4 by 4 toeren door Costa Rica. Een hele belevenis. Wij kijken er erg naar uit en hopen dat het weer een onvergetelijke reis gaat worden. Veel adviesen en tips van vrienden en familie ontvangen dus we hebben al een hele lijst met plaatsten die we graag willen zien. Op deze manier willen wij ons reisverslag bij houden om de herinnering aan deze reis voor altijd levendig te houden.

Actief sinds 12 Juli 2010