Eindelijk droog - Reisverslag uit Cocles, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu Eindelijk droog - Reisverslag uit Cocles, Costa Rica van Miriam Rozendaal - WaarBenJij.nu

Eindelijk droog

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

20 Juli 2012 | Costa Rica, Cocles

Buenos noches,

Vanuit een hangmat met zeegeluiden op de achtergrond lig ik dit verslag te tikken! We zijn vandaag weer aangekomen op een nieuwe plek! Dacht je dat je niet in een mooier hotel/lodge kon slapen dan in de rimboe in een op palen staand huisje..... hier is het minstens net zo prachtig. Een groot voordeel, het is hier op dit moment droog ( joehoe!!!!!!!)

Gister hadden we eigenlijk besloten om de kano tocht die gepland stond te skippen, omdat we niet nog een keer doorweekt in een boot wilden zitten! Dit is echter niet gelukt. We werden opgehaald bij ons huisje door de gids van de kano tocht en die gast was zo enthousiast dat we niet meer durfde te zeggen dat we eigenlijk geen zin meer hadden in weer een nat pak. Dus voor de tweede keer die dag poncho aan en gaan! Ja mensen jullie denken natuurlijk ach zeur niet zo! Je hebt niet voor niets een poncho mee genomen en dan blijf je toch droog dus gaan met die banaan. Ik kan jullie verzekeren dat geen enkele poncho bestand is tegen deze regen. Er valt soms meer dan een meter per dag..... Ja per dag niet per week of maand maar per dag. Ik denk dat wij die dag mee gemaakt hebben. Poncho of niet, nat wordt je gegarandeerd.
Uiteindelijk was de kano tocht echt super gaaf en zijn we blij dat we mee gegaan zijn! Het natte pak was het dubbel en dwars waard.

S'avond stond de trip naar de schildpadden op het programma. Vooraf hard geduimd want het blijft de natuur en als die beesten geen zin hebben om uit het water te komen sta je de hele avond voor jan lul naar het water te staren. We zijn met de boot naar het strand gebracht, natuurlijk wederom nat geregend in de boot. Daarna moesten we een stuk lopen naar het gedeelte van het strand waar er een schildpad gesignaleerd was. Op het strand mocht je geen zaklamp aan dus het was super donker. Het was gelukkig gestopt met regenen maar het onweerde gigantisch. In het donker zagen we een paar zwarte schimmen de zee uit kruipen. Het was echt magisch, donder en bliksem op de achtergrond, geen hand voor ogen te zien, behalve de rode licht van de lamp van de gids die op een schildpad schijnt terwijl ze het strand op komt. Die beesten zijn gigantisch, anderhalve meter groot en ongeveer 250 kg. Eerst een gat graven er boven gaan hangen en dan wel tot 100 eieren leggen! Het was echt bijzonder en super gaaf om dit mee te mogen maken!

Vandaag zijn we terug gevaren naar het vaste land en natuurlijk jullie kunnen het denk wel raden... We zijn weer eens nat geregend. Op het vaste land zijn we overgestapt op een bus en die heeft om 2 uur verderop gedropt waar we onze auto op konden halen. Wij hebben een super gaaf klein jeepje mee gekregen (zie foto)! We hebben daar vandaag de eerste 150 km richting het zuiden langs de Caribische kust mee gereden en dat ging prima. Wegen waren goed te doen en auto doet het helemaal prima.

We slapen 1 nachtje hier in een mooi hotel en morgen gaan we naar een dorp bij de bri bri indianenstam. We slapen daar in een hutje en hebben daar waarschijnlijk geen wifi. Dus morgen geen nieuws van ons! Voor nu Buenos Noches en slaap lekker.

Liefs steef en mir

• 21 Juli 2012 - 14:23

Pris/steef:

hey vakantiegangers heb vandaag effe jullie verslagen gelezen en de fotos bekeken, komt wel weer onwijs gaaf over wat jullie mee maken. maar wat een ellende zeg die regen kan begrijpen dat je dat zat wordt. hopen voor jullie dat het de rest nog wel een beetje droog blijft. veel plz nog en ziet het volgende verslag wel weer tegemoet.

• 21 Juli 2012 - 18:36

Bert En Laurence:

Wat hebben wij gelachen om die foto`s van jullie in die domme Regenjurken!. Wat een prachtige foto, maar jullie kunnen noch lachen en zo hoort het ook! Wij zijn Hollanders toch..en die kunnen tegen een regenbui! Ook wij hier in Tsjechie hebben die domme poncho`s gedragen en waren wat blij dat die dingen bestaan, Bert in een regenjurk, wie had dat ooit gedacht. maar hij wilde niet op de foto..beetje jammer!
    Volgens ons zijn die dingen in Nederland niet meer te krijgen, want daar regent het al weken lang..
    Wij kijken uit naar jullie (natte? en droge) foto`s en nog heel veel plezier
    Liefs van ons

• 25 Juli 2012 - 10:35

Jos En Natascha:

Hahaha, Miriam... die poncho... Jou staat ook alles, hè! ;-)

Ik lees dat ons mooie weer uit Barcelona is aangekomen, maar slecht voor één dag... we hebben echt meer gestuurd, hoor. Ik hoop dat je ook nog mag genieten van een paar mooie dagen daar!

Groetjes, J+N

• 27 Juli 2012 - 11:46

Pat & Clau & Misha:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daar istie dan...DE groene kikker...haha istie niet leuk dan ;o)
    Neem maar mee voor Misha haha

groeten van ons en geniet er nog lekker van !!!!!!!!!!!